Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościJakie są trendy w e-marketingu w 2022 roku?

Jakie są trendy w e-marketingu w 2022 roku?

  • wtorek, 18 października 2022, 13:57
Image Description

E-marketing to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin związanych z promocją i docieraniem do potencjalnych klientów.


Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że e-marketing to również jeden z najlepszych sposobów na skuteczne budowanie wizerunku marki i zwiększanie swoich zysków ze sprzedaży. Jednak działania promocyjne prowadzone w sieci wyznaczane są przez poszczególne trendy, które zmieniają się praktycznie w każdej chwili. Nie da się ukryć, że co roku mamy do czynienia z nowymi narzędziami i strategiami, które szybko są uznawane z jedne z najskuteczniejszych. Wobec tego z jakimi trendami w e-marketingu mamy przyjemność zmierzyć się w 2022 roku?

1. Komunikacja z klientem to podstawa!

W 2022 roku można wyraźnie zauważyć, że e-marketing postawił na skuteczną i efektywną komunikację z klientem. Dawniej, rozmowy i dyskusje z potencjalnymi klientami odbywały się "w cztery oczy". Obecnie jednak za sprawą działań marketingowych prowadzonych w sieci, łatwo można zauważyć, że taka komunikacja z klientem stała się mocno wirtualna i poniekąd utrudniona. Wobec tego e-marketing w 2022 roku ponownie zwraca się w stronę skutecznej komunikacji. Co ciekawe, nie chodzi tu już tylko i wyłącznie o odpowiadanie w sekcji komentarzy i wchodzenie w interakcje z docelowymi odbiorcami. E-marketing w bieżącym roku wychodzi znacznie dalej! Stawia on na powiadomienia push, czy nawet i komunikacje zwrotną za pomocą maili. Takie działania zakrojone na szeroką skale pomagają jednocześnie o wiele lepiej poznać preferencje i opinie swoich docelowych odbiorców.

2. Nowoczesny i współczesny marketing jest wielokanałowy!

Kolejnym trendem w e-marketingu w 2022 roku jest wielokanałowość. Co to oznacza w praktyce? Otóż można powiedzieć, że jest to nic innego jak wykorzystanie pełnego potencjału jakie dają nam strony internetowe, a także portale i media społecznościowe. E-marketing w 2022 roku stawia na wszelakie, możliwe sposoby dotarcia do potencjalnego klienta. Nie oszukujmy się, trend ten jest dość skomplikowany, choć niezwykle efektywny. Przedsiębiorstwa, które się nim zainteresują mogą więc zdecydować się także na pomoc doświadczonych agencji jak np. feb.net.pl, które zapanują nad działaniami marketingowymi prowadzonymi na wielu frontach. W ten sposób wielokanałowy marketing skutecznie wybuduje wizerunek firmy i co więcej, przyczyni się do osiągniecia zamierzonych celów sprzedażowych.

3. Remarketing nigdy nie wychodzi z mody!

Kolejnym trendem e-marketingu w 2022 roku, który wyraźnie dał się zauważyć, to nic innego jak prowadzenie skutecznego remarketingu. Warto bowiem od czasu do czasu przypomnieć klientom o tym, że w ich wirtualnym koszyku czeka grono produktów na zakup, a także poinformować ich o spersonalizowanej promocji. Takie działania remarketingowe powinny być jednak świetnie zaplanowane pod względem strategicznym. Choć mogą być one wyjątkowo skuteczne, to jednak przekroczenie cienkiej granicy może wywołać całkowicie odwrotny skutek i odstraszyć potencjalnych klientów.

Artykuł Partnera

fot. Unsplash

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne