Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościJak poprawnie napisać pracę magisterską?

Jak poprawnie napisać pracę magisterską?

  • czwartek, 29 kwietnia 2021, 17:04
Image Description

Napisanie pracy magisterskiej to jedno z wielu wyzwań, któremu musi podołać student. Na co powinno zwrócić się uwagę podczas jej tworzenia i skąd wziąć podstawowe informacje na temat wymogów danej uczelni?


Praca magisterska dla wielu osób może być wyzwaniem ze względu na długość tekstu, jaką trzeba oddać promotorowi. Studenci, którzy na co dzień nie mają styczności z pisaniem obszernych treści, szczególnie mogą czuć presję, wywołaną oddaniem pracy. Jakich błędów powinniśmy unikać oraz na co zwrócić uwagę podczas tworzenia pracy dyplomowej?


Edytorska strona pracy magisterskiej

W zależności od kierunku i uczelni wytyczne dotyczące pracy dyplomowej mogą się różnić. Zmiany te mają często związek z objętością pracy, rodzajem użytej czcionki, a także interlinią, czy ze wcięciami akapitowymi. Aby mieć pewność, że ustawiliśmy dobrze wszystkie parametry, warto zajrzeć na stronę internetową naszego uniwersytetu i poszukać dokładnych informacji na temat wytycznych magisterki.


Elementy pracy dyplomowej

Każda praca dyplomowa ma jednak parę elementów wspólnych. W tym przypadku mowa o układzie magisterki. Oprócz rozdziałów powinna ona mieć także swój wstęp, zakończenie oraz wykazy cytowanej literatury, tabel i obrazów. Na samym początku należy zarysować tło badanego problemu oraz przedstawić w skrócie, jakie badania zostały już przeprowadzone na ten temat. Jest to też odpowiednie miejsce na określenie tematu, celu i zakresu pracy. Za to zakończenie powinno zawierać wnioski, do których doszliśmy. Warto w nim także zaznaczyć dalsze możliwości badania danej problematyki w przyszłości.


Merytoryczne wymogi magisterski

Każda praca powinna posiadać problematykę, która zostanie odpowiednio rozwinięta w pracy. Innym elementem jest wybranie odpowiedniej metody badawczej i jej dokładny opis. Warto wspomnieć tutaj o wykorzystanych narzędziach analitycznych. Na podstawie wykonanych badań, konieczne jest sformułowanie wniosków oraz osadzenia występującego problemu w literaturze.

Oprócz instrukcji, którą dostaniemy najpewniej od uczelni, warto pamiętać o przestrzeganiu zasad poprawnej polszczyzny. Zwróćmy uwagę też, czy w naszym tekście nie pojawiają się podwójne spacje, wdowy, szewce, bękarty lub sieroty. Używając jasnego i precyzyjnego języka, nie tylko będziemy sami mogli kontrolować, na jakim etapie pracy jesteśmy, ale także nasz promotor, jak i recenzent nie będą mieli problemu, ze zrozumieniem naszego toku myślenia.

fot. Startup Stock Photos z Pexels

Źródło: umb.edu.pl, ue.wroc.pl

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne