piątek, 22 kwietnia 2016, 09:34

Jak napisać streszczenie artykułu?

Streszczenie artykułu ma zachęcić do przeczytania całości. Pomaga czytelnikowi zdecydować, czy dalsza część artykułu jest interesująca i warta lektury.
Jak napisać streszczenie?

Streszczenie powinno być zwięzłe, zawierać słowa kluczowe. Co ważne, streszczenie musi być obiektywne – to nie jest recenzja, nie ma tu miejsca na wyrażanie własnej opinii. Wszystko ma ściśle dotyczyć treści i być ułożone w porządku chronologicznym według porządku artykułu. Nie powinno się kopiować zdań z całości streszczanego artykułu oraz przytaczać dialogi. Z artykułu należy wyjąć najważniejsze wątki i ukazać sens całości. Aby tekst nie był przekombinowany i nie odbiegał od formy, najlepiej używać krótkich, prostych zdań.

Pisząc streszczenie artykułu, warto zadać sobie następujące pytania:

Co jest tematem/ problemem/ celem artykułu?

Czy dany cel został przez autora osiągnięty/ wyjaśniony?

Jakie są wyniki? Jak został rozwiązany problem badawczy?

Jakie są wnioski i czego nauczyliśmy się poprzez osiągnięcie założonego celu?

Pamiętaj, że streszczasz czyjąś pracę. Nie dopisuj swojego proponowanego rozwiązania problemu. Nie powtarzaj też rozważań zawartych w tytule w pierwszych zdaniach swojego streszczenia.

Warto przeczytać

  • 45206c5e9fbedf5f6623b25959747949446_350x200
    Czy nocleg na koszt firmy jest przychodem pracownika?

    Czy pracodawca musi pobierać PIT od kosztów zakwaterowania pracowników? Co jeśli koszty te przekraczają limit 500 zł określony w ustawie o PIT? Co na ten temat mówi Naczelny Sąd Administracyjny? »

  • 814d1684f4cc34958a3a8f88f98e0d2011c_350x200
    Jak napisać list motywacyjny?

    Chcesz zwrócić uwagę potencjalnego pracodawcy i dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Dowiedz się, jak prawidłowo napisać list motywacyjny, by nie wylądował w koszu z innymi, lecz był środkiem do osiągnięcia celu. »

Zobacz również

Polecane ogłoszenia

Ostatnio czytane

Ostatnio dodane