Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościJak czerpać zyski z dobrych pomysłów? Wymyślanie gier planszowych

Jak czerpać zyski z dobrych pomysłów? Wymyślanie gier planszowych

  • piątek, 15 lipca 2016, 15:40
Image Description

Zastanawialiście się czasem, jak wiele jest współcześnie rzeczy, na których ludzie zarabiają na swoje utrzymanie? Interesując się tym tematem można dojść do wniosku, że wystarczy błyskotliwy pomysł, by szybko i łatwo zwiększyć wpływy na własnym koncie.


Tym oto sposobem jesteśmy w stanie udowodnić, że sprzedać można nie tylko rzeczy materialne, ale i „dobry pomysł”, który ktoś może rozwinąć po odkupieniu go od nas. Należy przy tym pamiętać, że nawet taki efemeryczny twór objęty jest prawem autorskim, dlatego możliwość oszustwa i przywłaszczenia sobie tego co zrodziło się w naszej głowie jest chroniona przez odpowiednią ustawę. Jeśli możemy udowodnić, że dana idea należy do nas, to nie ma większych przeszkód by zacząć zarabiać na sprzedaży pomysłów na biznes, scenariusze spotów reklamowych, czy też projektach nowych gier planszowych. W ostatnim przypadku jest jednak pewna trudność – trudno jest stworzyć coś, co zaskoczy i przyciągnie do siebie zapalonych graczy, jednak czasem jeszcze się to udaje, a na rachunek bankowy wpływa nam jednorazowo nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Długa i wyboista droga do kasy

Sprzedaż pomysł w świecie gier planszowych wymaga nie tylko dobrej koncepcji, ale i zorientowania się na rynku już dostępnych tytułów. Nasycenie różnorodna tematyką i mechanizmami prowadzenia rozgrywki znacznie utrudnia stworzenie nowej i wciągającej gry – zwłaszcza, że w alternatywie stoi o wiele bogatszy rynek gier multimedialnych. Nigdy tez nie wiadomo, czy nasz pomysł nie jest właśnie na etapie realizacji lub nie znajduje się w tzw nowościach rynkowych planszówek. Liczy się tu to, iż im mniej skomplikowane i jednocześnie dopracowane tytuły, bardzo szybko przebijają się do wyobraźni współczesnego klienta, niż złożone i wieloelementowe koncepcje na rozgrywkę (choć nie jest to reguła). By zostać odebranym jako potencjalny i poważny pomysłodawca trzeba dobrze się przygotować. Sam pomysł może nie wystarczyć, dlatego przygotuj również:
- dokładną i uwzględniającą wszelkie możliwości instrukcję z zasadami gry,
- pełną wersję koncepcyjną tytułu (ze wszystkimi akcesoriami),
- pomysł na zaangażowanie wyobraźni gracza (np. przez dobrze opisaną historię świata, do którego ma przenieść dana gra).

Do pewnych siebie świat należy

Niedopracowane pomysły, choćby najbardziej błyskotliwe i nowatorskie nie mają racji bytu w tym świecie. Jeśli chcesz zarobić poważne pieniądze, to musisz podejść do całej sprawy również bardzo serio. Przetestuj to co stworzyłeś. Posłuchaj opinii innych i zastanów się, czy nie wprowadzić dodatkowych elementów (a jeśli tak, to jakie?). Nie powielaj schematów tylko stwórz nowe. Jednym słowem rób wszystko, by udając się na spotkanie z producentem mieć pewność, że zrobiłeś/aś wszystko co w twojej mocy by dopracować swój pomysł. Nierzadko najłatwiej jest zorientować się w temacie przeglądając choćby oferty aktualnie dostępnych tytułów planszówek lub rozmawiając z osobami, które dobrze znają ten rynek (i co do których mamy zaufanie). Zawsze trzeba jednak pamiętać, że dobry pomysł wypowiedziany w niewłaściwym towarzystwie lubi kusić, szczególnie jeśli obiecuje sporą sumę w nagrodę.

Czy można się z tego utrzymać?

Trzeba postawić sprawę jasno. Choć gier planszowych jest na rynku coraz więcej, to już projektantów, którzy uczynili z wymyślania ich swój pomysł na życie można by policzyć na palcach obu rąk. Profesjonalnych pomysłodawców w naszym kraju jest naprawdę niewielu, gdyż większość z tego typu ludzi to bohaterowie jednego tytułu lub jednorazowego pomysłu, który już się wypalił. Zarobki z gier planszowych również nalicza się w takich przypadkach dość nietypowo, gdyż jako procent od sprzedaży (przyjęło się, że jest to ok 3 %). Wystarczy więc klapa sprzedażowa i można powiedzieć, że na koncie nie zobaczymy ani grosza. Ponad wszystko trzeba być cierpliwym, gdyż by przetestować określony pomysł potrzeba naprawdę sporo czasu (tym więcej im bardziej rozbudowany tytuł).

Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada redakcja ZbudujBiznes.pl .

Źródło: IP

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne