piątek, 15 grudnia 2017, 13:11

6 kroków do dobrych zleceń graficznych

Masz talent graficzny? To świetnie – wielkie gratulacje! Jednak jeśli nie zamierzasz na tym poprzestać, chcesz rozwinąć skrzydła i zacząć zarabiać na swoich umiejętnościach, ten artykuł może Ci się spodobać.
6 kroków do dobrych zleceń graficznych

1. Buduj swoje portfolio i markę graficzną. Wiadomo, że zanim zbierzesz plony – musisz zasiać. Fundamentem sukcesu graficznego jest stopniowe budowanie swojej marki, której esencją jest portfolio grafika. Więcej informacji o tym, jak się wypromować będąc grafikiem znajduje się pod adresem http://grafikadlafirmy.pl/zdobywac-wiecej-zlecen-czyli-portfolio-grafika. Zanim zaczniesz otrzymywać najlepsze zlecenia, powinieneś uparcie pielęgnować swoją rozpoznawalność i umacniać pozycję godnego zaufania specjalisty. Od czego zacząć? Oczywiście od siebie!

2. Inwestuj w swój rozwój, bo kto się nie rozwija, ten – wiadomo – ogląda plecy konkurencji. Właśnie dlatego warto stale kształć się, śledzić rynek i być na bieżąco z trendami graficznymi. Zrób listę wartościowych stron, blogów i profili artystów. Jeśli nie chcesz codziennie przeczesywać wielu stron, sprawdź aplikacje, które zbiorą za Ciebie te informacje. Najpopularniejsze z nich to, Flipboard, Feedly lub Squid (na mobile) – ale oczywiście możesz wyszukać inne, po prostu znajdź tę najlepszą dla Ciebie.

3. Dziel się wiedzą. Gdy już czujesz, że Twoja głowa jest pełna wiedzy i inspiracji, czas, by podzielić się tym dobrem. Możesz zacząć pisać eksperckie artykuły – na swojej stronie lub gościnnie. Możesz zwrócić się bezpośrednio do wydawców/autorów stron lub korzystać z platform pośredniczących. Poproś o możliwość napisania artykułu gościnnego, zaproponuj konkretne, mięsiste treści, które przydadzą się czytelnikom.

4. Zadbaj o obecność na różnych kanałach. Treści graficzne możesz też udostępniać w social mediach – dbaj, by Twój profil był aktualny, nawiązuj kontakty i po prostu – bądź pomocny. Ludzie to naprawdę docenią. Potraktuj to jako inwestycję w swoją przyszłość. Swoje poradniki graficzne możesz też publikować na darmowych stronach dziennikarstwa obywatelskiego. Dobrym sposobem na umacnianie pozycji eksperta jest tworzenie tutoriali, kręcenie filmów i dzielenie się wiedzą na webinarach. Udowodnij, że coś wiesz i że nie boisz się tym dzielić – to się na pewno opłaci.

5. Dbaj o swoje portfolio grafika. Portfolio graficzne to Twój superbohater na rynku. Od jego siły i charakteru zależy to, czy i jakie zlecenia otrzymasz. To właśnie Twoje projekty mówią za Ciebie – zadbaj, by oddawały one Twoje najlepsze strony. Nie musisz tam dodawać wszystkiego, co robiłeś – dodaj tylko te prace, z których naprawdę jesteś dumny i takie, które oddają całokształt Twoich umiejętności. Projektant bez portfolio graficznego jest jak rower bez kół – daleko nie zajdziesz (a tym bardziej nie zajedziesz;)).

6. Dbaj o siebie. O tak, to też jest ważne – nie daj się wykorzystywać i szanuj swoją pracę. Nie warto psuć rynku i robić projekty graficzne po kosztach „żeby było do portfolio”. Jeśli chcesz, aby klienci doceniali pracę projektantów – sam ją szanuj i zawsze domagaj się adekwatnego wynagrodzenia. Pamiętaj, by jeszcze PRZED przystąpieniem do realizowania zlecenia graficznego – dokładnie omówić, a potem spisać warunki. Domagaj się dokładnego briefu, jasnych wytycznych i konkretnych oczekiwań. W umowie zaznacz, do ilu  (i jakiego typu) poprawek się zobowiązujesz i pamiętaj, że każda zmiana koncepcji przez klienta, powinna być dodatkowo wyceniana. Im konkretniej się umówicie, tym mniej rozczarowań spotka i Ciebie i klientów – po prostu.

Źródło: artykuł Partnera

Warto przeczytać

Zobacz również

Chcesz wyróżnić swoje ogłoszenie?

Ostatnio czytane

Ostatnio dodane