Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościPisanie tekstów reklamowych – skuteczny copywriting

Pisanie tekstów reklamowych – skuteczny copywriting

  • czwartek, 04 sierpnia 2016, 10:30
Image Description

Za sukcesem każdego produktu stoi nie tylko jego wyjątkowość czy jakość, ale również, a niekiedy przede wszystkim – reklama. Slogany, hasła, artykuły wizerunkowe, spójny wizerunek brandu. Jak dobrze komunikować z poziomu copywritingu?


Wraz z coraz większą różnorodnością form reklamowych, a co za tym idzie, liczbą domów mediowych, agencji reklamowych, kreatywnych lub brandingowych, wzrosło znaczenie pojęcia copywriting. Jest to tworzenie haseł i tekstów wizerunkowych, które nie tylko będą poprawne merytorycznie czy językowo, ale również  w odpowiedni sposób zainteresują odbiorców daną marką i wpłyną na jej wizerunek, pozycjonowanie, a co za tym idzie - sprzedaż.

Artykuły eksperckie, poradniki, rankingi – wszystkie mają na celu sprzedaż danego produktu. Co jednak powinny zawierać, aby tak się stało?

Emocje
Suchy przekaz reklamowy przestaje działać. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomymi odbiorcami i poszukują czegoś więcej, niż tylko informacji o kolejnym nowym produkcie. Z drugiej strony – marki przez rosnącą konkurencję prześcigają się w pozyskaniu klienta. Poza zainteresowaniem brandem, chcą, aby odbiorca związał się z nimi emocjonalnie. A co za tym idzie – komunikacja musi opierać się o uczucia, wykazywać troskę, zainteresowanie i indywidualne podejście. Konsument chce czuć się wyjątkowo, dlatego marki stawiają na teksty zawierające rady, wskazówki czy instrukcje.

Nie my, ale konsument
Artykuły nie powinny opierać się na narzucaniu naszego zdania, a także objawianiu prawdy. Należy skupić się przede wszystkim na konsumencie i jego potrzebach. Nasz produkt ma być towarzyszem i wsparciem dla odbiorcy.

Działanie i rozwiązanie problemu
Odbiorca w naszej treści powinien znaleźć rozwiązanie swojego problemu, dlatego tak popularne są obecnie artykuły ekspercie i wszelkiego rodzaju poradniki, które w subtelny sposób przemycają w swojej treści właściwości produktu. Jednak zamiast specyfikacji, lepiej zawrzeć konkretne działanie i cechy, z których skorzysta konsument.

Opowiadanie historii
Aby wszystkie elementy pasowały do siebie i były przekonujące, muszą tworzyć spójną całość. Tekst wizerunkowy, który będzie łączył w sobie zarówno emocje, interesującą treść, jak i pomoc dla odbiorcy – będzie atrakcyjny i bardziej przekonujący, niż suche fakty, czy nieuzasadnione hasło „kup nasz produkt”.

Tekst spójny z marką
Aby nasz przekaz był czytelny, musi być nie tylko poprawny z poziomu copywritingu, ale także połączenia go z marką. Żaden bowiem tekst nie zapewni nam pozytywnych skutków, jeśli konsumenci w pozostałych płaszczyznach (obsługa klienta, realizacja zamówień, jakość produktu itp.) zauważą zupełnie inne, niepoprawne zachowanie brandu.  

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne