Jesteś tutaj:Pracenazlecenie.plAktualnościCo wpływa na pozycjonowanie stron w Google?

Co wpływa na pozycjonowanie stron w Google?

  • piątek, 22 września 2017, 16:06
Image Description

Posiadacze stron internetowych i blogów, szczególnie z dość popularnych dziedzin, często zadają sobie pytanie, co zrobić, aby jakoś się wyróżnić spośród tych wszystkich podobnych do siebie miejsc w sieci.


To zwykle przekłada się również na sukces w Google i pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak jednak tego dokonać? Pierwsze co się nasuwa w odpowiedzi – to dać odwiedzającym coś wyjątkowego, czego nie znajdą nigdzie indziej. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, wyróżniające będzie już dbanie o merytoryczną treść na swojej stronie. Ważny jest również odpowiedni język, styl wypowiedzi, który sprawi, że tekst jest dla czytelnika jednocześnie wartościowy, zrozumiały i przyjazny – czyli napisany w niewymuszonym, łatwo przyswajalnym stylu.

Wartościowa strona, czyli jaka?

Jak można stwierdzić czy dana strona internetowa jest wartościowa czy nie? Dosyć istotnym wyznacznikiem będzie tutaj liczba odwiedzających ją osób. W Internecie utrwalona prawidłowością jest, że użytkownicy wracają tylko na te strony, z których mogą odnieść jakieś korzyści – czy to takie, które przynoszą im najlepszy relaks, rozrywkę, wiedzę, lub mają przydatną, praktyczną zawartość (na przykład możliwość ściągnięcia e-booków, nagrań, obejrzenia filmów instruktażowych i tym podobne). Jest to wszystko tak istotne, ponieważ w przypadku wartościowych stron pozycjonowanie w zasadzie odbywa się samo, bez większego wysiłku ze strony właściciela.

Jak więc zadbać o to, by stronę można było określić mianem ‘wartościowa’? Warto zwrócić uwagę na fakt, że w obecnych czasach daje się zauważyć zjawisko przeładowania informacjami. Jest ich tak wiele, że nie zawsze wiemy, które wybrać, czy jak dotrzeć do pożądanej wiedzy z danej dziedziny. Najlepiej więc, jeśli tworzona strona dostarcza takiej wiedzy w pełnym zakresie, nie powiela tego, co znajduje się w innych internetowych źródłach, popiera podawane informacje konkretnymi źródłami lub doświadczeniem, wyczerpuje temat. Mówiąc w skrócie: dba o wysoką jakość treści,  dzięki czemu po jej odwiedzeniu przestaje być konieczne wertowanie setek innych stron.

Najpierw treść, potem jej promocja

Jeśli uznaliśmy, że nasz blog lub strona zawierają wartościowe, pozostaje nam dać o tym znać jak największej liczbie osób. W tym celu warto poznać technikę jaką jest pozycjonowanie strony. Możemy zająć się tym sami, można również zlecić je firmie, która zajmie się tym profesjonalnie. Ceny zaczynają się już nawet od kilkudziesięciu złotych, a zależą od długości pracy nad pozycją, osiągniętego wyniku, oraz nakładu pracy i dodatkowych zamówień. Poszczególne agencje rozliczają się w różnych modelach, warto porównać kilka ofert, by znaleźć coś dla siebie.

Jednym z ważniejszych działań w zakresie pozycjonowania jest budowanie zaplecza linkowego do swojej strony. Ten sposób zadziała jedynie jeśli w rzeczywistości mamy do czego linkować. Tylko właściwie zoptymalizowane strony, o dopracowanej treści, jak i budowie, ułatwiającej nawigację po nich, są w stanie przyciągnąć użytkowników i skłonić innych, by do nas linkowali. Zanim to się jednak stanie, o zdobywanie linków można zadbać samemu. Niektóre ich źródła to między innymi katalogi stron internetowych, ogólne lub tematyczne, strony z artykułami typu pressel, czy serwisy z tekstami do przedruku. Swoją moc mają również linki pozostawione w stopkach na forum czy w (merytorycznych!) komentarzach na blogach. Jest to dość czasochłonne zajęcie, nie wszyscy mają też na to czas, dlatego osoby, które chcą zainwestować w swoją stronę lub bloga, również powierzają to agencjom. Te, dzięki swojemu doświadczeniu pozostawiają linki tam, gdzie przyniesie to najlepsze efekty. Właścicielowi strony pozostaje już wtedy tylko tworzenie treści, oraz promowanie jej w social mediach. Co prawda linki z Facebooka czy Twittera nie wpływają bezpośrednio na pozycję stronę, ale zwiększają szansę na to, że zajrzy na nią zaciekawiony internauta. A popularność i liczba odwiedzin są już przez roboty wyszukiwarek zauważane i doceniane.

Podsumowując - tworząc stronę, bloga, w pierwszej kolejności starajmy się myśleć o użytkownikach, o tym, by coś wynieśli z każdych odwiedzin. Już samo to da nam znaczną przewagę nad innymi miejscami w sieci. A pozycjonowanie tak przygotowanej strony jest znacznie łatwiejsze (i tańsze).

Artykuł powstał we współpracy z firmą www.onlinegroup.pl zajmującą się reklamą internetową.

Źródło: artykuł Partnera

Bezpłatne oferty pracy i ogłoszenia lokalne